Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

FULL???

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: FULL???

Inlägg av Omlott »

mad76e skrev:
Omlott skrev:Hörde jag skååååål?!

Moonshiners var en rolig show. Finns en annan show i samma regi fast om cannabis.

Kul med storkok! Själv sitter jag och sucktar efter den välhumlade lagern jag har puttrandes nere i källaren. Var med än en månad sedan jag fick njuta av en kall öl. Mitt eget fel förstås, eftersom det finns gott om flaskor på glasbanken. Men det är inte samma sak som att dricka starkt av egen produktion!
Jag har alla fyra säsongerna, Jag fattar inte varför jag gillar serien, mycket i den är uppenbart fake, men delar av den är det inte. Man kan inte fejka hur mycket som helst...

... Skulle samma sak va möjlig i Sverige? fast då inomhus :lol:
"Baserat på en sann historia" ... Såg bara första tror jag.
Om du bara visste ^^' Finns en hemsida som heter Swecan som är ungefär som oss här på bryggforum.
mad76e
Finjäsare
Inlägg: 87
Blev medlem: sön jan 04, 2015 14:27
Utrustning: Plastis

Re: FULL???

Inlägg av mad76e »

Tänkte på serien moonshiners.. om någon kunde spela in något liknande i Sverige.

Jag hittade den där sidan du snackade om. Jag säger bara "herregud". Håller mig till alkoholen
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: FULL???

Inlägg av Omlott »

mad76e skrev:Tänkte på serien moonshiners.. om någon kunde spela in något liknande i Sverige.

Jag hittade den där sidan du snackade om. Jag säger bara "herregud". Håller mig till alkoholen
Jaha, då är jag med. Jadå, visst har det funnits några exempel på stora hembränningsoperationer här i Sverige också.
I Timrå kommun, där jag kommer ifrån. Har det varit en del stora tillslag.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/att ... er-haktade
http://www.dagbladet.se/medelpad/timra/ ... gd-i-timra
rita
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: tis okt 07, 2014 19:16

Re: FULL???

Inlägg av rita »

idag var de dags för maskinen å köra ut ett par liter! var inne för en stund sedan å hämta ett par redbull för å hålla mig vaken men kunde inte låta bli att slå i lite "trolldryck" så nu ligger ja här lite smårusig i garaget me datorn i knät och apparatens ljuva stämma i bakrunden. är de detta som man kallar livskvalitet? 8)
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: FULL???

Inlägg av Omlott »

rita skrev:idag var de dags för maskinen å köra ut ett par liter! var inne för en stund sedan å hämta ett par redbull för å hålla mig vaken men kunde inte låta bli att slå i lite "trolldryck" så nu ligger ja här lite smårusig i garaget me datorn i knät och apparatens ljuva stämma i bakrunden. är de detta som man kallar livskvalitet? 8)
Låter soft! Att dricka starkt av egen produktion ~ :thumbup: Akta hjärtat bara. Var väl en kille som dog för några år sen för att han druckit för mycket energidryck och sprit? På grund av att...energidrycken "förstorar" blodkärlen och något mer..?
mad76e
Finjäsare
Inlägg: 87
Blev medlem: sön jan 04, 2015 14:27
Utrustning: Plastis

Re: FULL???

Inlägg av mad76e »

Finns inget bättre än att dricka sin egna förädlade produkt, oavsett om det är vin eller sprit.

Drick en liten hutt för mig med. Det är absolut tomt i min sprit/öl/vin gömma just nu.. så jag för nöja mig med tråkig mellanöl
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: FULL???

Inlägg av Omlott »

Jag är inte helt full som en kastrull
Men rätt lullig endå
Gäster har vi haft
Och visst gick det åt en del då
Men nu är kvällen slut
Så då tar jag min sista sup
Skål på dig å hej!
dalawhisky
Finjäsare
Inlägg: 53
Blev medlem: tor jan 15, 2015 5:37
Utrustning: potstill, vm,

Re: FULL???

Inlägg av dalawhisky »

Inte alls full. Hittade 2 hemgjorda öl när jag hämtade flaskor till bränning av whisky. Dom hade mognat fint.
mad76e
Finjäsare
Inlägg: 87
Blev medlem: sön jan 04, 2015 14:27
Utrustning: Plastis

Re: FULL???

Inlägg av mad76e »

Första helt vita helgen på ett tag.. (alltså alkoholfri helg)
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: FULL???

Inlägg av Omlott »

Ska strax ut och äta middag med bekanta på The Fox and Anchor här i Halmstad, så jag sitter och kalasar på en Oppigårds Thurbo double IPA. Det egna ölet står och flaskjäser..

Ikväll ska vi ut
Det bör skjutas salut
För roa oss vi ska
Med vänner och god mat

Och till er som blir kvar
Bör det ljuda en fanfar
Jag höjer mitt glas
För all kunskap ni gav


Skål! :beer:
Användarvisningsbild
Andy
Moderator
Inlägg: 1030
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:43

Re: FULL???

Inlägg av Andy »

Befinner mig i Warszawa. Krogpeiserna här är trevligare än Systembolagets priser... Dags att flytta hit som konsult eller något :drunk:
Användarvisningsbild
U2D2
Finjäsare
Inlägg: 95
Blev medlem: mån mar 02, 2015 11:19
Utrustning: 4st 30 liters hinkar
Ort: Internet

Re: FULL???

Inlägg av U2D2 »

Dricker någon form av blackrussian/perkkelle på hemmad kaffelikör samt egen Minttu, pirrar lite mysigt i armarna! :wink:
På gång:
Mjöd, Rosé
Färdigt:
2015 Chateau(vitt), Mosel, fläder/äppelvin, Imperial Stout, Rött Lantvin
2014 Äppelmjöd, Honungsmjöd, Mosel, Coopers Draught, Chardonnay, Äppelcider(Ica konsentrat), SkeeterPee
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster