Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

MaltMagnus och dess lager.

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Belseub
Turbojäsare
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jan 06, 2016 14:18
Utrustning: Hink i hink

MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av Belseub »

Är det fler än jag som upplever att MM har betydligt fler varor på sin hemsida än vad dom faktiskt säljer?
Det finns varor som jag inte sett att dom haft inne på ett bra tag, men som fortfarande marknadsförs på sidan.
MM har ju även en genialisk lösning med att skicka ut mail när varan åter finns i lager, tyvärr så fungerar den bara ibland.
Pilsnermalten verkar också hopplöst att ha på lager.

MM har något jag saknar hos andra, en tydlig lättmanövrerad sida, bra priser och att man själv kan välja mängden råvaror.

Tycker att ett företag med åtta medarbetare som funnits nu i några år borde veta vad som behövs på lager mm...

För drygt en vecka sedan tänkte jag beställa men då fanns det ingen pilsnermalt Viking.
Fick sedan ett mail att malten åter fanns i lager. När jag nu åter gjorde ett nytt försök att beställa så är samma malt slut.
Humlegården är inte ens att tänka på när vissa råvaror kostar det dubbla mot MM.

Undrar lite hur många företag som mister sin rabatt efter att det vänt sig till andra säljare när varorna inte finns tillgängliga hos MM.

Jag vet inte om det bara är slumpen som avgjorde att inte varorna jag vill ha finns inne, jag hoppas verkligen det.

Det är fritt fram att såga mig jäms med fotknölarna och tycka att jag har helt fel. Är ni själv nöjda med MM så blir även jag glad, det betyder ju bara att jag inte skall ge upp hoppet om dem.
Kunskapen är en lätt börda :)
binx
Bryggmästare
Inlägg: 251
Blev medlem: lör jan 01, 2011 18:41
Ort: Norrbotten

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av binx »

Köper inte Viking pilsner malt numera eftersom jag tycker andra tillverkare har en bättre produkt. Men är du ute efter priser så får du nog ha koll på när de har Viking pilsner i lager. Ett annat alternativ är att köpa direkt från leverantören - ja det går. :)

Ett funtat företag tar all kritik på allvar - vissa gör inte det och ignorerar eller kommer med undanflykter eller andra översittarfasoner. Ingen nämnd ingen glömd!
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av Omlott »

binx skrev:Ett annat alternativ är att köpa direkt från leverantören - ja det går. :)
Senast (2 månader sedan) jag hörde av mig till Vikingmalt i Halmstad behövde jag beställa en hel pall om jag ville köpa malt. :|

Belsebub, hör av dig till dem angående detta och delge oss gärna med deras svar.
binx
Bryggmästare
Inlägg: 251
Blev medlem: lör jan 01, 2011 18:41
Ort: Norrbotten

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av binx »

De säljer som minst en pall, men det går att köpa direkt från dem och inte endast via andra försäljningsställen som humlegården.
endorf
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: tis feb 26, 2013 13:39

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av endorf »

Hur många kg är då en hel pall?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Omlott
Bryggmästare
Inlägg: 561
Blev medlem: lör okt 08, 2011 10:15
Utrustning: Damejeanne
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av Omlott »

Cirka 600 kilo enligt denna källa från 2009.
https://www.shbf.se/bryggaren/viewtopic.php?f=11&t=5788
Användarvisningsbild
S Tout
Bryggare
Inlägg: 146
Blev medlem: mån jan 09, 2012 22:03
Utrustning: Grainfather
Ort: Västerbergslagen

Re: MaltMagnus och dess lager.

Inlägg av S Tout »

En pall från Viking Malt ligger på 1000 kg, går att få blandade sorter mot pris tillägg.

http://www.vikingmalt.com/how-can-we-help/faq/
D ä gott mä ööl Börje!

Nyligen tappat HAGENS:Hops Kills Kommunists, Imp. Lakrits Stout, Imp. Winter Stout, Sciccos Lager och Ale, Kolarbärs.

På G, HAGENS: 25L Gårdsvin 2014-15-16, 121L Äppelvin, Rabarbervin 2015 och 2016, Hallon och Rabarbervin.
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster