Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

vatten destillator från ebay, hjälp!

Allt om vattendestillatorn.
XyLe
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 23, 2010 16:34

vatten destillator från ebay, hjälp!

Inlägg av XyLe »

Har kollat lite på den här http://cgi.ebay.com/Brand-New-Water-Dis ... 4aa56cbfe8

Det står "Steel Output: 110-240 volts, 50 Hz" och även " Voltage 110-240V50Hz-60Hz. Power 750W"

Står 110-240V då är de väl inga problem att köra med den här i Sverige? Sen så tänkte jag sänka Watten till ~300W hur ska jag gå tillväga? har försökt kolla runt på internet och även här på forumet men hittar inte riktigt hur jag ska göra. Så jag hoppas någon vänlig själ här kan hjälpa mig.

God jul på er alla! mvh Andreas
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

vatten destillator från ebay, hjälp!

Inlägg av latmasken »

För att sänka effekten kör du helt enkelt en regulator (typ dimmer).
XyLe
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 23, 2010 16:34

vatten destillator från ebay, hjälp!

Inlägg av XyLe »

Tack så mycket. du har inte lust och skicka en länk på en regulator som skulle funka? vore jätte snällt.
korky
Bryggmästare
Inlägg: 212
Blev medlem: mån jul 18, 2011 18:40
Ort: skogen

Re: vatten destillator från ebay, hjälp!

Inlägg av korky »

du ska inte sänka effekten på den. min är på 750w och funkar bra endå. sätt bara en termometer i den och stäng av den när mäsken är 99Grader varm.
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst