Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Göra egen spp någon mer än jag som provat

Rostfria skurbollar, SPP, Propack, Helipack, Raschigringar, Kopparnät o.s.v.
tolstoj
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 13, 2014 23:01

Göra egen spp någon mer än jag som provat

Inlägg av tolstoj »

Är det någon mer som provat göra spp och vad fick ni för resultat. Pysslar just nu med att göra egen på enklaste billigaste vis bara för att. Skulle ju vara kul om det fungerade bra.
Flerpen
Bryggmästare
Inlägg: 684
Blev medlem: tis maj 13, 2014 1:44
Utrustning: koppar

Re: Göra egen spp någon mer än jag som provat

Inlägg av Flerpen »

Nä men på homedistiller.org finns det en bra byggguide.
Baronen1973
Finjäsare
Inlägg: 56
Blev medlem: tor okt 29, 2015 20:10

Re: Göra egen spp någon mer än jag som provat

Inlägg av Baronen1973 »

SPP, är nog det bästa jag har provat

Provat med skurbollar, kopparnät och nu SPP och jag kan säga att denna byter jag inte ut..... :-)

Fick öka från 1500 w till 2000 W ( 50 liter ) men då kan jag nästan dubbla uttaget på maskinen och produkten blir klart bättre, nu går det super bara att dricka det direkt från maskinen utan någon konstig smak

Finns lite olika folk som byggt olika maskiner för att tillverka detta, men är ganska bra pris att köpa det från Polen om nu man inte ska börja sälja produkten, som det säkert finns en stor marknad för i detta Land
tolstoj
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 13, 2014 23:01

Re: Göra egen spp någon mer än jag som provat

Inlägg av tolstoj »

Jag vet att spp är bra har det själv. Men var bara nyfiken på om någon hade gjort egen och jämfört med den man köper. En idé som jag fick när jag satt och flummade lite i garaget. Så jag gjorde en enkel maskin för att tillverka lite genom att jag hade alt för att göra det liggande. Så tänkte typ göra en liter och prova lite. Var nyfiken på om någon annan hade gjort det.
Användarvisningsbild
BertilBarkbit
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: fre jun 13, 2014 9:11
Utrustning: VM CM Kolonn
Ort: Rävemåla Kohage

Re: Göra egen spp någon mer än jag som provat

Inlägg av BertilBarkbit »

Flerpen skrev:Nä men på homedistiller.org finns det en bra byggguide.



Min kompis är inne i ett byggarflow :idea: just nu och har gett sej fan på bygga en maskin med tillhörande fixtur för att göra SPP.

Det går sådär för tillfället och han har kört fast.



Flerpen har du nån länk till den bygguiden?
Skriv svar

Återgå till "Kolonnfyllning/packning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster