Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Åka på vattenförbrukningen?

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
lantbrukarenpersson
Turbojäsare
Inlägg: 36
Blev medlem: lör aug 21, 2010 21:10

Åka på vattenförbrukningen?

Inlägg av lantbrukarenpersson »

Kan man åka fast på vattenförbrukningen?
Som i mitt fall, jag bor i ett stort hyreshus med ca 9 lägenheter i varje trapp. Tänkte om hyresvärden kan se på några mätare typ " oj vad mycket vatten lantbrukarenpersson använder typ flera hundra liter då och då" alltså mer än normalt.
Kan man då blir vräkt om man skulle åka fast för hembränning? Eller är det från hyresvärd till hyresvärld? ngn som har befarat samma sak som jag förfrågar och kan besvara? :)
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
Brandon
Bryggare
Inlägg: 125
Blev medlem: ons nov 25, 2009 16:27
Ort: Trollskogen

Åka på vattenförbrukningen?

Inlägg av Brandon »

Om du skulle bli vräkt eller inte för hembränning är väl svårt att säga. Men däremot så tror jag inte att vattenförbrukningen skulle höja några ögonbryn. Tänk bara på hur många liter du gör av med om du duschar... så länge du inte har någon 2000 L tank i lägenheten så är du nog säker!
Det kan ju inte mer än gå åt helvete!
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Åka på vattenförbrukningen?

Inlägg av attackbever »

nog större chans att det är pga vinande rör som grannar klagar och sen att det kollas upp vem som spolar vatten typ 2 dagar i rad.
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Åka på vattenförbrukningen?

Inlägg av Caprimulgus »

Det enda som jag har hört väcker misstänksamhet är att det står och susar i rören i flera timmar. Dom trodde jag brände hemma förr när jag bara hade tubifex till fiskarna i handfatet.
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Åka på vattenförbrukningen?

Inlägg av dan610324 »

finns normalt sett inte separata vattenmätare till alla lägenheter i ett hyreshus

för att slippa sus i rören kan man ju fylla upp badkaret med vatten och låta det cirkulera med hjälp av en liten pump
från utloppet av kylvattnet går du upp till ett värmeelement från nån bil med 2 datorfläktar bakom för att kyla vattnet vid behov
Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst