Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Hjälp med översättning av recept

Ölsatser och recept. Även recensioner av ölsatser och tillbehör.
Johanjons
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: tor dec 10, 2015 16:33

Hjälp med översättning av recept

Inlägg av Johanjons »

Hej! Ännu en ny bryggare under inlärning i Sverige. Känns otroligt kul att kunna brygga sin egna dryck!

Men till ämnet så har jag hittat ett recept som jag faktiskt är lite intresserad av, det är av sorten Graf. Problemet är att receptet är på engelska och då jag knappt har någon aning om de svenska begreppen och ingredienserna så blir det ytterligare lite svårare när det är på engelska.

Så om ni har lust att hjälpa mig översätta och få fram just den sorts ingrediens jag bör köpa in så blir jag väldigt tacksam!

Receptet är:
Nottingham or Safale-05 Dry yeast
3 lbs of 2-Row malt
1 lb of Crystal 60L
1 oz of Flaked wheat
4 Gallons of apple juice.
1 gallon of water
0.5 oz of your favorite hops ( right around 6% AA)
WARNING! IF YOU ARE GOING TO CHANGE THE AMOUNT OF HOPS USED, MAKE IT LESS NOT MORE, it's really just too bitter with any more.

Directions for brewing
Mashed in with 2 gallons of water at 170*f which came down to 160 for an hour. Use brew in a bag technique and for this kind of brew.
Boiled down to a gallon in another hour.
Add hops when boiling starts
Sparge with 1 quart of 170 degree water


Cool down the wort (if you choose not to cool the wort and just let the AJ do the cooling then your cider won't be as clear). I don't care about clarity so I just let the AJ do the cooling, but if you stick your pot in the freezer and let this get down to 70 degrees or so your cider will clear fairly easy. Pour the wort and apple juice into your carboy and pitch yeast.

Ferment 2 weeks at 64-68 degrees then keg or bottle.
Tack på förhand!
Johan


*Kom på att detta kanske platsar i cideravdelningen istället? I så fall får ni säga till så flyttar jag den.
Användarvisningsbild
S Tout
Bryggare
Inlägg: 146
Blev medlem: mån jan 09, 2012 22:03
Utrustning: Grainfather
Ort: Västerbergslagen

Re: Hjälp med översättning av recept

Inlägg av S Tout »

D ä gott mä ööl Börje!

Nyligen tappat HAGENS:Hops Kills Kommunists, Imp. Lakrits Stout, Imp. Winter Stout, Sciccos Lager och Ale, Kolarbärs.

På G, HAGENS: 25L Gårdsvin 2014-15-16, 121L Äppelvin, Rabarbervin 2015 och 2016, Hallon och Rabarbervin.
Skriv svar

Återgå till "Ölsatser och recept"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster