Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Kan inte logga in från England

Saker som rör driften av forumet.
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Kan inte logga in från England

Inlägg av vafan »

Hur kommer det sig att jag inte kan logga in mig från England till denna sida?
Nu måste jag logga in via VPN till företagets server i Sverige för att kunna logga in.

Jag kan läsa allt från England men inte logga in.
Eller har det något med min ISP i England?
BIAB+NoChill Nuff Said!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av latmasken »

Vad händer om du försöker logga in? Får du felmeddelande eller?
Användarvisningsbild
aqua vitae
Admin
Inlägg: 1917
Blev medlem: tor jan 22, 2009 10:55
Utrustning: Jäsrör
Kontakt:

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av aqua vitae »

Märkligt, vi har för tillfället ingen IP-ban överhuvudtaget som skulle kunna krångla, hittar ingen annan inställning heller som skulle kunna ställa till det...?
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av stillton »

det är inte någon "google translate"-funktion eller liknande som går igång? det fungerar inte för mig att logga in på exempelvis ryska forum med sådant påslaget.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av Admino »

När du har försökt logga in, skrivit in användarnamn och lösenord, skickas du då tillbaka till huvudsidan fast du ej är inloggad?
Ifall det är fallet, testa att logga in igen. På vissa platser måste jag logga in två gånger i rad och på vissa räcker det med en gång. Jag vet tyvärr ej vad det beror på
vafan
Brygguru
Inlägg: 1282
Blev medlem: tis jan 18, 2011 8:01
Ort: Norrbotten

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av vafan »

Fel utav mig, jag kan logga in men jag kan inte posta saker.

Är på Island och fick ett mail från våran Aspbergersdiagnostiserade nätverkssnubbe att han har installerat någon anonymtjänst som kan vara problemet.

Står så här när jag försöker posta:

"Not Acceptable!

An appropriate representation of the requested resource could not be found on this server. This error was generated by Mod_Security."


Jaja lösningen är att jag köper en dator privat.
BIAB+NoChill Nuff Said!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av latmasken »

Ja, anonymiseringstjänster är inte så bra för forumpostande, eller öht webbsidor som är sessionsberoende.
Användarvisningsbild
MR Cooper
Bryggmästare
Inlägg: 624
Blev medlem: sön jul 10, 2011 6:25
Ort: Farsta

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av MR Cooper »

Problemet som Admino nämner har jag hela tiden!
Det är väl inte så jobbigt att behöva logga in två gånger iofs men det är väldigt störande att markeringarna för vilka ämnen som är olästa försvinner så jag måste kolla på datumen för att veta vilka inlägg som är nya.
Ekens Bryggerisällskap
För ansökan om medlemskap skicka pm eller se vår facebooksida.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av Admino »

MR Cooper skrev:Problemet som Admino nämner har jag hela tiden!
Det är väl inte så jobbigt att behöva logga in två gånger iofs men det är väldigt störande att markeringarna för vilka ämnen som är olästa försvinner så jag måste kolla på datumen för att veta vilka inlägg som är nya.
Jag får ta och titta närmre på problemet!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av latmasken »

Har ni som har problemet provat att rensa cookies?
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av Admino »

Jag tror att jag har funnit problemet med dubbel-inloggningen.
Ifall det står bryggforum.nu istället för www.bryggforum.nu så får jag logga in två gånger.

Så ni som har haft problem med att behöva logga in två gånger. Testa att skriva www.bryggforum.nu (eller .se) , strunta ej i www.

Rapportera gärna ifall detta löste problemet eller inte. Ifall detta löser era problem så länkar jag om "Logga in" så att det alltid är www först.
Heikki
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: fre feb 28, 2014 17:06

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av Heikki »

Bump. Försöker logga in med Firefox och möts av detta:
Not Acceptable!

An appropriate representation of the requested resource could not be found on this server. This error was generated by Mod_Security.
Logga in med Chrome går bra. Om detta orsakas av en mod kanske ni kan överväga att avaktivera den?
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av latmasken »

Mod_security är en säkerhetsmodul till webbservern apache, om den kastar ur sig ett felmeddelande så har din webbläsare gjort något som den tolkar som hacknings- eller sabotageförsök.

Googlar man på felmedelandet så ser man att det oftast beror på att förbindelsen mellan webbläsaren och webbservern är fungerar fullt ut. Ett vanligt fel verkar vara att webbläsaren efterfrågar innehållet i en mapp istället för att efterfråga en specifik fil.
Heikki
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: fre feb 28, 2014 17:06

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av Heikki »

latmasken skrev:Mod_security är en säkerhetsmodul till webbservern apache, om den kastar ur sig ett felmeddelande så har din webbläsare gjort något som den tolkar som hacknings- eller sabotageförsök.

Googlar man på felmedelandet så ser man att det oftast beror på att förbindelsen mellan webbläsaren och webbservern är fungerar fullt ut. Ett vanligt fel verkar vara att webbläsaren efterfrågar innehållet i en mapp istället för att efterfråga en specifik fil.
Det kan alltså vara så att modulen är felkonfigurerad. Har ni möjlighet att göra en förfrågan till webbhotellet? Är det bara jag som inte kan logga in med Firefox?
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Kan inte logga in från England

Inlägg av latmasken »

Nej, det är inte troligt att modulen är felkonfigurerad, den har väldigt lite saker som går att konfigurera, mer troligt att din webbläsare kanske har en trasig cookie eller att du har en felaktig URL som du använder.

Jag har inga problem med Firefox.
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster