Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Aluminium

Världens enklaste brännare.
Jtr70
Newbie
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jun 20, 2018 16:11

Aluminium

Inlägg av Jtr70 »

Hej hur fungerar aluminium å sprit har hittat en saftmaja på 120 liter på en loppis eller blir det skit av spriten om man bygger en plastbrännare eller va man ska kalla det när det är aluminium.
Användarvisningsbild
Dubbeldos
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 31, 2021 2:09
Utrustning: Märkbar

Re: Aluminium

Inlägg av Dubbeldos »

Hej mitt första inlägg dock så ska inte va för kaxig.

mitt svar är nej, De finns dom med plast, koppar, aluminium. Många skäms för just det sist nämd¨a

Ja ska köpa en 70liter Aluminium nu om 2 veckor (18e) :roll: från ebay för 5000 plus den där jävla skatten från svearike på 1000-1500kr,


alla kommer såklart säga att deras brännare är den bästa. men va inte rädd för de. ja kollade på han "gorge" gubben på youtube idag, om Aluminium. och han sa att de inte finns någon egentligen "forsknings" svar om det. De ja vet är att man inte ska ha olika bara. men kan ha fel också

han är riktigt uppskattad gubben. kollat säkert 90% bara där även om han kanske inte är bäst på sitt ljud, så har han en jävla kunskap inom bryggeriet., vaj jag än söker på hamnar jag alltid på hans youtube, här är den om Aluminium (varning för kass mic) men det är värd att lida sig igenom. pga av kompetensen



han har flera hundra videos, blivit riktigt torsk , en bild säger tusen ord som sagt :idea:


köpte Aluminium-nät på biltema idag för att bygga min kol-rening, som filter. gogglade lite men det ska inte hända något i dom temperaturerna vi använder oss av,

Aluminium/Smältpunkt, 660,3 °C


Önskar dig all fylla

oavsätt :) glad corona and stay safe !!!
rull_bull
Bryggmästare
Inlägg: 351
Blev medlem: ons aug 03, 2016 8:47

Re: Aluminium

Inlägg av rull_bull »

Varför ska du beställa en aluminium kokare för så sjukt mycket pengar?

Beställa en rostfri keg/kokare från polen.
Du kan skräddarsy dessa hur du vill och de är riktigt bra att ha att göra med.

https://destylatorymiedziane.pl/en/

Sen angående George så ta det han säger med en nypa salt. Bara det att han försöker köra kokaren med en pid säger allt....... :roll:

Kolla på homedestillers, där har du kunskap.
Skriv svar

Återgå till "Plastbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster