Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjort??

Snabbare variant av plastbrännaren som rymmer mer mäsk
forosyntesen
Turbojäsare
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 18, 2013 2:40

Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjort??

Inlägg av forosyntesen »

Har nu skaffat mig en bordsgenomföring samt en silikonslang. Problemet är att genomföringen sticker upp väldigt mycket. Vilket jag inte tänkte på när jag beställde..
c7142b296a61ffdef2d87c240c4051af.png
b39e54acd6b06fd9df7685a96f295a03.png

som ni kan se på bilderna så sticker den upp väldigt mycket så spriten lär inte rinna ner i den utan runt den. Så hur har ni gjort för att fixa detta?

Tack på förhand!!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjo

Inlägg av latmasken »

Det där är ingen bordgenomföring utan en slangnippel.

En bordgenomföring ser ut typ så här
http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000020419/

Den är alltså T-formad kan man säga.

Bordgenomföring handlar om båtars skrov, inte sånt bord man har i köket. De används alltså för att få en slang inuti båten att komma åt vattnet utanför båtens "bordläggning". Då ska de såklart inte sticka ut en massa.
forosyntesen
Turbojäsare
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 18, 2013 2:40

Re: Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjo

Inlägg av forosyntesen »

latmasken skrev:Det där är ingen bordgenomföring utan en slangnippel.

En bordgenomföring ser ut typ så här
http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000020419/

Den är alltså T-formad kan man säga.

Bordgenomföring handlar om båtars skrov, inte sånt bord man har i köket. De används alltså för att få en slang inuti båten att komma åt vattnet utanför båtens "bordläggning". Då ska de såklart inte sticka ut en massa.

Då hänger jag med!! Det var denna jag köpte: http://allt-fraktfritt.se/hinkgenomfori ... m-hal.html

Tack så mycket för svaret! Får dra till biltema o kolla upp en sådan! Du råkar inte veta någon hemsida som säljer bordsgenomföring samt tar leverans så att man kan beställa från nätet? Såg att biltema endast har allt i butik.

Mvh
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjo

Inlägg av latmasken »

Biltema var exempel på hur de ser ut, det är fel mått på den på Biltema tror jag.

Helst vill man väl ha en i rostfritt också (eller möjligen nån lämplig plast).

Båttillbehörsbutiker lär ha mycket bordgenomföringar, men dimensioner och material kan vara svårt att hitta bra. För båtbruk brukar mässing vara vanligt, men det är inte helt optimalt för sprittillverkning eftersom det innehåller bly som kan lakas ut. Nu är det såklart frågan om ifall den mängden bly är giftigare än spriten i sig...
forosyntesen
Turbojäsare
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 18, 2013 2:40

Re: Hjälp med bordsgenomföring (Superplastis) Hur har ni gjo

Inlägg av forosyntesen »

latmasken skrev:Biltema var exempel på hur de ser ut, det är fel mått på den på Biltema tror jag.

Helst vill man väl ha en i rostfritt också (eller möjligen nån lämplig plast).

Båttillbehörsbutiker lär ha mycket bordgenomföringar, men dimensioner och material kan vara svårt att hitta bra. För båtbruk brukar mässing vara vanligt, men det är inte helt optimalt för sprittillverkning eftersom det innehåller bly som kan lakas ut. Nu är det såklart frågan om ifall den mängden bly är giftigare än spriten i sig...
Förstår, får försöka leta efter någon tålig plast då! Tack för all hjälp! :)
Skriv svar

Återgå till "Superplastis"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster