Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Köp och sälj, produkttips och efterlysningar.
Kategoriregler
I Annonsforumet får användare posta annonser av köp och sälj, efterlysningar, produkttips, tips på butiker och webbhandel, tips på annonser på andra webbplatser osv som rör hembryggning.

All försäljning av alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar är strängeligen förbjudet och leder till avstängning.
Forumsledningen förbehåller sig rätten att avgöra vilka annonser som rör alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar och ta bort dessa.

Forumsledningen förbehåller sig även rätten att avgöra vad som är spam och ta bort det.
Upprepade förseelser leder till avstängning.

I övrigt gäller svensk lagstiftning.
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av harley03 »

Är det tillåtet för mig som laglig tillverkare av destillations anläggningar att annonsera destillations anläggningar/ utrustning här... :?:

Obs: Jag säljer bara till dom som själva har lagliga Tillstånd att innehava destillations anläggningar, osv... :light:

Kan vara intressant att se om det finns något intresse från någon att bli Laglig tillverkare ( som idag inte är det) och då får dom även en uppfattning om vad jag kan producera lagliga anläggningar för!



Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av latmasken »

Det som jag kan se kan bli ett problem är att ej insatta besökare läser annonserna och tror att det är ok att annonsera hej vilt. Så det är nog enklast för forumledningen att behålla förbudet.

Spontant så lär det ju inte finnas särskilt många potentiella köpare, du är väl den enda på forumet som har tillstånd? :)
Flerpen
Bryggmästare
Inlägg: 684
Blev medlem: tis maj 13, 2014 1:44
Utrustning: koppar

Re: Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av Flerpen »

Verkar vara en bra ide, kanske bejövs en separat köp sälj del för företag?
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Re: Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av harley03 »

latmasken skrev:Det som jag kan se kan bli ett problem är att ej insatta besökare läser annonserna och tror att det är ok att annonsera hej vilt. Så det är nog enklast för forumledningen att behålla förbudet.

Spontant så lär det ju inte finnas särskilt många potentiella köpare, du är väl den enda på forumet som har tillstånd? :)
Du har troligtvis helt rätt i det du skriver :thumbup:

Jag kommer eventuellt ( om det är okey med er andra) att lägga ut pris i min egen tråd på vad som jag eventuellt har till salu... om nu någon vill bilda sig en egen uppfattning om vad Lagliga anläggningar kostar...



Min målsättning och förhoppning med min egen tråd är att Fler skall Våga starta upp och bli lagliga, efter ett antal timmar både bland alla lagar, förordningar som tekniska förutsättningar som jag delar med mig av så Hoppas jag att vi blir Fler lagliga tillverkar för det gynnar alla... :idea:

Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av Admino »

Startar en tråd där övriga moderatorer och admins kan diskutera detta.
Återkommer med svar senare harley03.
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Re: Förfrågan om laglig försäljning är Tillåtet...

Inlägg av harley03 »

Trevligt!
Detta är ett mycket intressant iomed att det lär bara vara en tidsfråga innan majoriteten av alla lagliga Öl tillverkare även vill/kommer att börjar tillverka sprit och dom har redan mäskbiten färdigt och majoriteten av alla tillstånd!

Vi ser alla hur det har utvecklats i Usa och andra länder och det lär bli samma utveckling även i Sverige!

Som det är idag så finns det inget forum/ nätplats för lagliga tillverkare av Alkoholhaltiga drycker där man kan sälja och köpa utrustning i Sverige vad jag vet om, mer än Blocket.. ja även Licenspliktiga vapen säljs via Blocket!

Självklart så säljer ingen med lagliga tillstånd något " Licenspliktigt" till någon som Inte har alla tillstånd för detta innebär att man själv lär bli av med sina tillstånd för all framtid, osv….

Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
Skriv svar

Återgå till "Annonser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster