Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Var köper ni erat socker billigast?

Allt om hur du jäser din mäsk på bästa sätt.
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av caolila »

ojoj :shock: skulle inte vilja vara i dina skor om farbror blå dyker upp! lite misstänkt att ha 170 kg socker hemma! men de är klart kan ju skylla på storbak 8)
fille1234
Färsk jäst
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 13, 2009 19:50

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av fille1234 »

caolila skrev:ojoj :shock: skulle inte vilja vara i dina skor om farbror blå dyker upp! lite misstänkt att ha 170 kg socker hemma! men de är klart kan ju skylla på storbak 8)
precis:P nä men man har det ju undan gömt eller nått men jag tycker det är bättre att köpa mycket direkt för jag kanske ska "koka saft" eller sylt så inte säger dom i kassan något
Användarvisningsbild
Moogle
Bryggare
Inlägg: 109
Blev medlem: tor sep 29, 2005 2:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av Moogle »

170 kg socker borde ju inte vara så mycket svårare att gömma undan i skafferier, källare och garderober än själva hembränningsapparaten, om farbror blå nu skulle knacka på :wink:
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av caolila »

Moogle skrev:170 kg socker borde ju inte vara så mycket svårare att gömma undan i skafferier, källare och garderober än själva hembränningsapparaten, om farbror blå nu skulle knacka på :wink:
nej det är sant men OM dom skulle komma så ser de ju bättre ut att ha apparat och 8 kilo socker än apparat och 170 kg socker.kan ju lätt se ut som att det är storförsäljning pågång då hehe. men ja håller med om att de skulle va skönt att ha allt hemma så man slipper åka å köpa hela tiden....
Användarvisningsbild
Blaeckvard
Bryggare
Inlägg: 195
Blev medlem: mån apr 18, 2005 2:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av Blaeckvard »

Jag var på Coop och köpte 60 kg, då fråga gubben bakom ifall det var storbak på gång, sen skratta han :)
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Vad fick du betala för sockret?
Användarvisningsbild
hembryggarn
Bryggare
Inlägg: 118
Blev medlem: lör feb 02, 2008 15:50

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av hembryggarn »

Blaeckvard skrev:Jag var på Coop och köpte 60 kg, då fråga gubben bakom ifall det var storbak på gång, sen skratta han :)
Haha. Hoppas du betalade kontant :)
Användarvisningsbild
Ka-NiN
Finjäsare
Inlägg: 51
Blev medlem: ons feb 04, 2009 1:31

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av Ka-NiN »

Handlar vanligen mitt socker på COOP X-tra (eller vad fan skiten heter).
Vinjäsandet vill ha sex kilo åt gången, och COOP har ett ypperligt 6X2 (12 kilo, alltså) kilospaket för sisådär 123 kronor, "Dansukker", eller liknande kallas det i alla fall.

Edit - Visserligen sprang jag inatt in på ett ICA för att panikköpa lite, tyvärr hade de bara 1kg's påsar kvar, blev lite jobbigt.
Men jag fick 12 kg för 108 kronor. :)
Senast redigerad av Ka-NiN, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
PsyTronix
Bryggmästare
Inlägg: 277
Blev medlem: ons jul 23, 2008 7:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av PsyTronix »

Om man nu inte vill bemöta en kassörska går ju dom där shop express att använda? :D
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Är inte Coop X-tra en lågprisaffär? 123kr för 12kg är ju över 10kr kilot, inte ett dugg billigt. Ett paket på 2kg brukar kosta 19kr i vanliga affärer.
Användarvisningsbild
Dupont
Bryggmästare
Inlägg: 587
Blev medlem: sön aug 24, 2008 1:58
Ort: Norrland

Coop X-tra

Inlägg av Dupont »

Jag köper också på Coop X-tra men där jag bor kostar det 112 kr för 12 kg.
Användarvisningsbild
Ka-NiN
Finjäsare
Inlägg: 51
Blev medlem: ons feb 04, 2009 1:31

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av Ka-NiN »

trippp skrev:Är inte Coop X-tra en lågprisaffär? 123kr för 12kg är ju över 10kr kilot, inte ett dugg billigt. Ett paket på 2kg brukar kosta 19kr i vanliga affärer.
Kanske är jag som rört ihop det hela, med tanke på vad Dupont ovan sade.
Användarvisningsbild
intercooler_83
Finjäsare
Inlägg: 55
Blev medlem: sön jun 04, 2006 2:00
Ort: bj?rna

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av intercooler_83 »

willys har 10 kg säckar för ca 82-85 kr..komma inte ihåg riktigt...men skönt att slippa öppna massa paket,bara snitta säcken å hälla i =p
Användarvisningsbild
jeja2000
Turbojäsare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av jeja2000 »

Handla bara grabbar... Ingen fara nu, det är nämligen säsong att drivfodra bisamhällen nu :lol:

Bara att köpa på sig... Likadant på hösten. Skäms man på mataffären kan man alltid gå till nån bitillbehörsaffär, där kan du köpa sockret i 25kg säckar utan att nån ens bryr sig:-P

Går nog även att dra av för kostnader i deklaration eftersom det är utgifter i hobby verksamhet. Skattemyndigheten har inte så stor insyn i vilka som har bin och inte :D
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Då måste man dock registrera en hobbyverksamhet först, det är ju lite åbäkigt. Eller så minns jag fel.

Tack för tipset om bihandlarna i alla fall. Hur många sådana affärer finns det i vårt avlånga land? Finns det någon lista på nätet kanske?
Skriv svar

Återgå till "Mäskjäsning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster