Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Inköpslista

Allt om kolonnbrännare.
Belkor
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: sön feb 28, 2021 14:13

Inköpslista

Inlägg av Belkor »

Hej.

Nu ska jag börja beställa hem grejer till ett bygge.

Har ett 25l ölfat. Tänkte se vart man ska beställa grejer?
Funkar rostfritt avgasrör från biltema som kolon?
Om man vill ha en 4" öppning för påfyllning och rengöring vad heter det?

Har inte bråttom så jag gissar att aliexpress är det som gäller. Något säljare som är bra när det gäller värmekälla.
Plan är att både kunna ta ut ren sprit och göra smaksatt. Vad är det som är enklast att bygga då?
tonyclifford
Turbojäsare
Inlägg: 40
Blev medlem: tis sep 29, 2020 21:40

Re: Inköpslista

Inlägg av tonyclifford »

Besvarar det jag kan:
Belkor skrev: sön feb 28, 2021 14:19 Funkar rostfritt avgasrör från biltema som kolonn?
Ja, funkar fint för mig.
Belkor skrev: sön feb 28, 2021 14:19 Plan är att både kunna ta ut ren sprit och göra smaksatt. Vad är det som är enklast att bygga då?
Jag skulle sätta mina pengar på en CCVM. En modulär lösning du även kan köra som potstill, jag läste om häromdagen här: https://homedistiller.org/forum/viewtop ... 17&t=65801
Skriv svar

Återgå till "Kolonnbrännare"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster