Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Sprit utan att koka 😱

Enkla spörsmål om juridiska småsaker.
Rolle1974
Färsk jäst
Inlägg: 6
Blev medlem: mån apr 29, 2013 1:21
Ort: Avesta

Sprit utan att koka 😱

Inlägg av Rolle1974 »

Nya upptäckter gör gällande att det finns produkt på marknadens som håller 70-80% som ej behöver destilleras. Blanda med vatten och avnjut. 🤣. De som vill veta vilken produkt detta gäller skicka pm. Priset för 1 liter 40% sprit i bruksfärdig form ligger i pris : 17-18:- drickfärdig utan minsta spår av orenheter 🤣.
MurvSneaker
Bryggare
Inlägg: 196
Blev medlem: sön maj 17, 2020 19:25

Re: Sprit utan att koka 😱

Inlägg av MurvSneaker »

Hej Rolle,

Jag föreslår att du gör som i ditt förra inlägg.
Dvs att du skriver *am*et så här (*=n) för det du rekommenderar.

Alla inlägg där man uppmanas att skriva PM kan misstolkas som att den personen kanske vill sälja sprit eller annan dryck, vilket detta forumet inte tillåter. Framförallt för att våra myndigheter inte ska få en anledning att stänga ned forumet om de mot förmodan skulle se ditt inlägg.
Med ackumulerad kunskap kan man hitta nya lösningar till de mesta. Tur att jag är så nyfiken så jag kommer kunna lösa alla världens problem vid dödsbädden :mrgreen:
Den Sista Snusen
Turbojäsare
Inlägg: 39
Blev medlem: ons apr 10, 2019 20:47

Re: Sprit utan att koka 😱

Inlägg av Den Sista Snusen »

Hittade en annan post av honom: https://www.bryggforum.nu/viewtopic.php ... 23#p193823
"*rikem *vättspri* (*=T). Finns bland annat på granngården. Men måste vara den med blå etikett "
Någon som provat? :D

Hittade inget datablad om hur den är denaturerad, bara "Ethyl alcohol denat. 70 vol-%, Aqua".
Användarvisningsbild
Andy
Moderator
Inlägg: 1033
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:43

Re: Sprit utan att koka 😱

Inlägg av Andy »

Skriv svar

Återgå till "Lag och rätt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster