Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Frågor till hembryggare

Ölsatser och recept. Även recensioner av ölsatser och tillbehör.
Nitroxaddict
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis feb 09, 2021 10:05

Frågor till hembryggare

Inlägg av Nitroxaddict »

Hej!
Jag är inte hembryggare själv, men jag håller på med ett digitalt designprojekt som riktar sig till hembryggare och skulle gärna få lite input från er rutinerade bryggare. Så om ni har tid och lust så får ni hemskt gärna svara på frågorna nedan! Jag har inget intresse av personuppgifter och de svar jag får in (tack på förhand!) kommer sparas anonymt.

1. Hur länge har du bryggt egen öl?
2. Hur väljer du recept?
3. Är du intresserad av att ta del av recept från något bryggeri?
4. Var hämtar du inspiration/kunskap när du brygger?
5. Vilka är dina favoritbryggerier?
6. Vad är lättast/svårast att brygga?
7. Vad i processen är lättast/svårast?
8. Känner du till/använder du dig av några applikationer/forum inom öl och bryggeri?

Stort tack till alla som vill bidra! Ha en fin dag!
Användarvisningsbild
RadarEnt
Bryggmästare
Inlägg: 210
Blev medlem: tor apr 26, 2007 2:00

Re: Frågor till hembryggare

Inlägg av RadarEnt »

Jag kan väl försöka svara på dina frågor så gott det går, trots att jag tycker några av dem är lite naiva. Det beskyller jag din oerfarenhet inom bryggning för.

1. Hur länge har du bryggt egen öl?
Svar - Inte så länge, 6 - 7 kanske. Vin sedan ca 1976.
2. Hur väljer du recept?
Svar - Den här frågan förstår jag inte riktigt. Recept väljer jag utifrån vilken karaktär jag vill ha på produkten.
3. Är du intresserad av att ta del av recept från något bryggeri?
Svar - Ja visst kan det vara intressant att försöka klona någon öl.
4. Var hämtar du inspiration/kunskap när du brygger?
Svar - Böcker, internet, erfarenhet
5. Vilka är dina favoritbryggerier?
Svar - Fanns bara en favorit, som sedan några decennier sedan är nerlagt. TILL bryggeriet i Östersund.
6. Vad är lättast/svårast att brygga?
Svar - Allt/allt
7. Vad i processen är lättast/svårast?
Svar - Allt/allt
8. Känner du till/använder du dig av några applikationer/forum inom öl och bryggeri?
Svar - Använder Beersmith för att designa och spara recept. Det finns flera forum i ämnet, både svenska och utländska.
Skriv svar

Återgå till "Ölsatser och recept"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster